KØB
UDSTILLING AF VARER PÅ NETBUTIKKEN ER IKKE ET TILBUD, MEN EN OPFORDRING TIL AT GØRE TILBUD. DER ER FØRST INDGÅET EN BINDENDE AFTALE NÅR DU MODTAGER EN ORDREBEKRÆFTELSE.
Ved køb modtager du en bestillingsbekræftelse. Vi bemærker, at dette ikke fungerer som en bindende aftale mellem renewed.dk (”renewed.dk”, ”forhandler”) og køber (”kunde”).
For at indgå aftale (køb) med os på renewed.dk har vi brug for følgende oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
Vi indsamler udelukkende disse personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Oplysningerne registreres hos renewed.dk og opbevares i fem år hvorefter oplysningerne slettes fra vores kartotek. Det er udelukkende medarbejdere hos Bestphone.dk der har adgang til disse oplysninger. Dataansvarlig hos Bestphone.dk er Michael Vedeby Adm. direktør. Vi registrerer INGEN personfølsomme oplysninger og oplysninger videregår aldrig til 3. part. Dog får GLS dit telefonnummer og mailadressse i forbindelse med at en vare afsendes, da dette er nødvendigt for leveringen. Du har altid ret til at gøre indsigelse omkring de oplysninger vi har og du har tilhver en tid ret til indsigt i de informationer der gemmes om dig.
Alle kontrakter indgås på dansk og efter gældende dansk lovgivning med selskabet:
Bestphone.dk
CVR: 44458187
Bækkeskovvej 5 2665 Vallensbæk
Email: kundeservice@renewed.dk
Telefon: 40710801
Direktør & Dataansvarlig: Michael Vedeby
Alle priser er oplyst i danske kroner (”DKK”) med mindre andet er angivet. Alle priser er inkl. moms med mindre andet er valgt eller angivet. Ved handel til Grønland og Færøerne og andre EU lande fratrækkes momsen ved bestilling. Vi opkræver 3% i gebyr for momsfri behandling, som webshoppen selv beregner hvis du vælger korrekt leveringsland.
BETALING
Det er muligt at betale med flg. metoder:
- VISA/Dankort
- VISA Electron
- Mastercard
- Mobilepay
- Almindeling bankoverførsel – BEMÆRK: Ingen indsigelsesgaranti hos banken!
Der forekommer individuelle betalingsgebyrer for hver metode. Gebyr og total pris for hele ordren, inkl. fragt og moms, vil fremgå ved betaling. Alle priser er angivet inkl. moms. Beløbet trækkes først når varen afsendes fra vores lager i Vallensbæk .
Offentlige instanser kan betale med EAN-nummer og modtage e-faktura. Det er også muligt at benytte manuel bankoverførsel til enten Nordea eller Danske Bank. Husk, at angive dit ordrenummer ved overførsel. Se siden ”Service / Info” på renewed.dk og herunder ”Kontakt” for oplysninger om bankkonti. Ved særlige forudgående aftaler kan virksomheder få kreditaftale. Dette forudsætter dog oftest flere forudgående handler med renewed.dk. Betingelserne for kreditaftaler er som udgangspunkt de samme som fremgår af disse betingelser, og der vil almindeligvis være 8 til 14 dages kredit. Bemærk, at renewed.dk i særlige tilfælde foretager sikkerhedstjek såfremt betalinger markeres som værende en risiko. Ved sikkerhedstjek modtager du en e-mail med yderligere instruktioner. renewed.dk henviser til, at tjekket er en sikkerhed for både kortholder og renewed.dk . Tredjemandsmisbrug vil blive anmeldt til Politiet og alle oplysninger der er logført omkring ordren vil blive videresendt.
LEVERING / FORSENDELSE
Vi sender med GLS Kr. 39 for UDEN omdeling og kr. 49 for med omdeling.
Vi oplyser forventede leveringstider, hvilket er forudsat at vores leverandør har varen på lager i den præcise farve, hvis vi selv er løbet tør. Ved bestilling skal køber angive korrekte fakturerings- og leveringsoplysninger. Kommer en pakke retur til renewed.dk grundet forkerte oplysninger, manglende afhentning eller anden fejl forårsaget af køber forbeholder renewed.dk sig ret til at kræve udgifterne for genforsendelse, eller såfremt afbestilling finder sted, forbeholder renewed.dk sig ret til at opkræve udgifterne for porto og betalingsgebyr.
Der kan afhentes på renewed.dk’s adresse mod forudgående aftale. Der skal bestilles via www.renewed.dk forud for afhentning.
Bestiller du en udgået vare eller en vare som er i langvarig restordre forsøger vi altid at kompensere med en tilsvarende model eller den samme model i en anden farve. Vi kontakter dig telefonisk for at finde en løsning. Kommer vi ikke I kontakt med dig og vi er ved at løbe tør for alternativet, kan det forekomme vi sender denne til dig. Dette er ikke for at genere dig – vi medsender en returlabel i disse tilfælde. FRAGTSKADE
Skulle din pakke være fragtskadet, er det vigtigt at du tager billeder af emballagen, samt at du giver besked om dette med samme (efter 5 dage erstatter GLS ingenting!)Gem al emballage, GLS kræver fotodokumentation for skaderne, samt indpakningen.
AFBESTILLING / ANNULLERING
Du kan afbestille en vare ved at ringe på 40710801 eller skrive til kundeservice@renewed.dk med henvisning til dit ordrenummer.
FORTRYDELSESRET
Som privatperson har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) Har modtaget din vare
b) Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved kundeservice@renewed.dk eller pr. telefon 40710801 I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse/vare og nederst i dette dokument.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Ved modtagelse nægtet vil vores fragtomkostning blive fratrukket – også hvis du har fået gratis fragt – som udgangspunkt kr. 55,- Dyson Produkter kr. 80,-
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Original emballagen er er en væsentlig del af salgsværdien og hvis emballagen er ødelagt vil værdiforringelsen blive fratrukket. Vi skal kunne gensælge varen som ny. Du kan med fordel hvis du er i tvivl om dit køb – dampe forseglingen af med en hårtørrer, så du ikke behøver at skære den op.
Ved Apple produkter er emballagen en endnu mere væsentlig del af salgsværdien, hvormed et brud på disse produkter vil medføre værdiforringelse på mindst kr. 500,-.
Manglende original emballage kan muligvis også i andre tilfælde udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi skal have varen retur før vi kan refundere købet. Fortrydelse af en del af købet. Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.
Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
renewed.dk
Bækkeskovvej 5
2665 Vallensbæk
Mrk: Fortrydelse
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Ligesom du Ikke kan fortryde ved at møde op på adressen (Bogholderi)
Virksomheder, offentlige instanser og andre erhvervskunder har som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, med mindre andet er skriftligt aftalt med renewed.dk.
OPRINDELSE OG SPROG
renewed.dk leverer både nordiske og importerede salgspakker. Med mindre andet er tydeligt oplyst, vil dit modtagne produkt enten have dansk sprogpakke fra start eller kunne understøtte dansk mod installation af en gratis sprogpakke.
Manualen vil som udgangspunkt kun være på dansk eller andet nordisk sprog, såfremt man køber et nordisk produkt. Hovedsproget i den medfølgende, trykte manual i importerede produkter vil typisk være en af, men ikke begrænset til, engelsk, tysk, fransk eller spansk.
renewed.dk vil så vidt muligt stille danske manualer til rådighed
Grundet import kan der forekomme enkelte forskelle sammenlignet med nordiske salgspakker. Det kan forekomme at opdateringer til softwaren udkommer på andre tidspunkter end nordiske enheder. Der kan også forekomme branding på hardware og software.
Ligeledes kan varen blive leveret en adapter der passer til Nordiske strømstik
Hvis du vil være sikker på at få en dansk salgskasse, kan du kontakte renewed.dk for yderligere information. Dette vil i nogle tilfælde kun kunne ske mod merbetaling.
REKLAMATIONSRET
Privatpersoner har 24 måneders reklamationsret hos renewed.dk , mens erhvervskunder og offentlige instanser har 12 måneder. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Du kan som udgangspunkt vælge mellem reparation eller ombytning, men der henvises til, at renewed.dk eller dennes garantiværksted kan vælge alternativet, såfremt det anses for en væsentlig omkostning at efterleve dit ønske.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger, forsendelsesomkostninger til og fra udlandet i forbindelse med reklamation dækker vi ikke, da disse omkostninger er højere end vores fortjeneste på varen. Du anbefales at tage fuld backup af dine data, da renewed.dk og/eller værkstedet i forbindelse med test eller reparation, forbeholder sig ret til at nulstille din telefons software.
Der kan forekomme gebyrer mod forudgående accept og/eller bortfald af garanti og reklamationsret såfremt:
- Fejlen ikke kan konstateres, eller reklamationen afvises grundet udløbet reklamationsperiode, fysisk overlast, væskeskade eller anden skade forvoldt i købers varetægt.
- Softwaren er blevet modificeret via uautoriserede adgange, som f.eks. root-adgang.
- Den pågældende fejl tidligere er repareret på uautoriseret værksted, eller der på anden vis er foretaget uautoriseret indgreb i enhedens hardware.
Det er på eget ansvar og egen regning, at benytte tredjepartsværksted uden forudgående aftale med renewed.dk
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Michael Vedeby , Adm. direktør hos renewed.dk . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her –http://ec.europa.eu/odr